Friday, June 11, 2010

kenangan bersamamu....


Walau berjuta yang datang dalam hidup ku
Masih sukar untuk aku melupakan kamu,
Kerana kamu sudah sebati dalam hatiku,
Walau aku sudah tidak diperlu,
Aku tetap akan mengingatimu….

Hadirmu dahulu telah mengubah segala-galanya
Kamu membawa aku kepada cahaya
Dari kegelapan yang selalu aku menghadapinya,
Dari penjara kesunyian kepada kegembiraan,
Dari kebisuan kata-kata kepada siulan senyuman

Ikatan ini tidak akan ku putuskan,
Ianya tidak mudah untuk aku leraikan,
Telah tersimpul mati dalam ingatan,
Sampai mati akan ku pertahankan..
Walau hati terasa akan kesakitan

Aku selalu berdoa supaya kamu takkan pergi,
Kerana kamu terlalu penting bagi diri ku ini,
Andai ianya tetap terjadi,
Separuh nafasku akan ikut menangisi,
Airmata ku barangkali sukar untuk berhenti….

Kita berkenalan walau tidak pernah menatap muka,
Tetapi kamu terima aku seolah-olah telah lama bersama,
Itulah yang membuat aku gembira,
Kamu melupakan pada kekurangan diriku yang ada,
Terima kasih itulah ucapanku untukmu teman….

9 comments:

Luke H. said...

teruskan berkarya...mane tau ada rezki insyaAllah leh publish...duit masyuk wooo nanti. leh ko beli pizza byk2 ekekeke. but careful bile berkarya kat blog ni...ko patut tulis amaran skit kat tepi blog ko supaya org jgn plagiat hasil ko! manusia zaman skrg ni macam2

are yen said...

uit..yeke??alamak..aku warning nnt..lok..btlkan blog aku..waaa..xcantik

Unknown said...

aku suke puisi kamo...

are yen said...

hehhee..xpandai meluahkan dgn ayat panjang2..puisi pon jadi lah..walaupon masih merangkak2..:)

Anonymous said...

ok la tu...terluah jugak apa yg dirasa...

are yen said...

hehehhe,,yup...mekasih

Anonymous said...

same2 yen

Anonymous said...

kalu ditetapkan dia milik kamu..
pasti milik kamu akhirnya..

are yen said...

yer..smua nyer kuasa Tuhan..
tapi saper yer kamu nie?