Saturday, June 12, 2010

tentang diriku

kosong...
hidup aku umpama tin kosong
ditendang oleh mereka yang tidak peduli,
dibuang jauh tanpa rasa simpati,
tidak berguna setelah tiada isi,
hinggakan aku tidak lagi dihargai

sunyi,
terlalu sunyi hidupku begini,
dahulu mulutku sentiasa berbunyi,
kini ia menjadi senyap dan sepi,
dl telipon bimbit ku sntiasa berdering i love u,u love me,
kini tidak ku dengar ungkapan itu lagi
hari ini pemikiranku mulai berimaginasi,
mengharapkan segala pengalamanku ku buang ke tepi

indah...
terlalu indah ciptaan Ilahi,
mencipta sesuatu dgn sendiri,
janganlah disoal setiap ap yang terjadi,
takut diri akan dilaknati,
terimalah dugaan dengan sepenuh hati
tabah dan bersyukur itulah penguat diri
walau seteruk mana pun mendung hari ini,
pelangi masih menantiku esok hari

kemampuan,
tetapi mampukah diri ini menerimanya,
aku hanya insan kerdil yang terlalu lemah dan hina,
memerlukan sokongan untuk mendapatkan kekuatan daripada-Nya,
hanya mengharapkan ihsan dr semua,
moga diberi kekuatan dalam menghadapinya,
supaya diri ini kembali berguna..

inilah aku
dl aku berjalan menggunakan kaki
kini kerusi roda pula menjadi pengganti,
bila berkaraoke,suaraku umpama faizal tahir sedang bernyanyi.
inilah aku areyen nahar empunya diri
apa yang berlaku pada esok hari,
ku berserah padaMu Yang Maha Mengetahui

2 comments:

Luke H. said...

dalam byk2 karya ko...yg ni paling lekat di hati aku cewah.....especially part "bila berkaraoke,suaraku umpama faizal tahir sedang bernyanyi." ngeh ngeh ngeh.....teruskan jgn jemu menulis

are yen said...

erm....dalam byk2 karya,nukilan aku nie gak yg selalu aku baca..part.."tin kosong"..aku benar2 dapat rasa aku umpama tin kosong..