Friday, July 16, 2010

buat kamo...

Jiwa ku sudah berbunyi kembali,
Iramanya mendayu-dayu tiada henti,
Melodinya memecah segenap penjuru hidup ini,
Lirikannya membuatkan aku tidak berasa sunyi,
Suaranya merdu melupakan aku pada sepi…

Selama ini mendung itu tidak mahu pergi,
Membuat diriku seolah-olah tidak bererti,
Hadirmu kini memberi sebuah pelangi,
Yang indah sebagai penyeri,
Menghadirkan keceriaan didalam hati..

Aku berterima kasih padaMU tuhan,
Kerna memberi aku sedikit kesempatan,
Berjumpa dengan seorang teman,
Yang sanggup menemaniku dikala kebuntuan,
Memberi aku semangat diwaktu aku keresahan…

Seandainya engkau mahu tahu,
Aku takut akan kehilanganmu,
Andainya ianya tetap akan berlaku,
seolah-olah patah sebelah sayapku,
Yang selalu membawaku kepadamu..

Melihat engkau tersenyum,ketawa bersama temanmu,
Membuat aku bahagia selalu,
Walaupon kita semakin kurang berhubungan,
Tetapi ingatan ku padamu tetap tidak ku lupakan
Malah,masih kekal dan tidak berkurangan

1 comment:

Unknown said...

puitis sungguh...sesungguhnya kamo harus tahu...teman mu sentiasa bersamamu dikala susah dan senang...mungkin barang kali temanmu tak tahu apa yg berlaku kpdmu...jd kamo harus pergi mencari temanmu itu kembali...andai temanmu itu tahu keresahan dihatimu...pasti dia akan menemanimu dikala kamu kebuntuan....