Wednesday, July 7, 2010

cinta itu kembali

Kedatanganmu mengubah pendirian hati,
Walaupon cinta lama telah berkurun mati,
Tetapi aku tetap terasa ingin menyendiri,
Melupakan segala-galanya yang dahulunya aku miliki,
Membuang jauh segala pengalaman yang bermain dikala mimpi,
Tidak lagi mahu aku peduli,
Setelah cinta dahulu memberi aku kesakitan yang tidak dapat diubati..
Yang membuat diriku dalam sunyi dan sepi

Hadirmu bagai memberi sinaran harapan,
Yang ku cari dalam kehidupan,
Tidak sia-sia ku berdoa kepada Mu tuhan,
Andai si dia jodoh yang selama ini ku nantikan
Aku harapkan keberkatan dan keredhaan,
Agar sahaja aku mampu mengharungi segala halangan,
Mampu menangkis segala tohmahan,
mengukir sedikit rasa kebahagiaan,
Melupakan seketika sesuatu yang kehilangan,
Menggantikan lara pada kegembiraan…

Telah lama aku hidup bersendiri,
Kemunculanmu mengetuk pintu hati,
Yang telah lama aku kunci,
Mendung yang selalu menyelubungiku kini telah pergi,
Muncul pula sang pelangi,
Yang indah untuk diamati,
Yang cantik untuk diabadi,
Cintamu terlalu suci,
Tidak akan aku mengkhianati,
Akan ku simpan sampai mati…
Terima kasih kerana menerima kekurangan diri…

.

4 comments:

Xora said...

Utk sape tu? :)

are yen said...

utk nenek..:P....hehehe

Xora said...

Hah...utk nenek kebaya yek?

are yen said...

hahahhaa..utk kamo lah cik Xora